Laatste uurtjes Nederland... - Reisverslag uit Budel-Schoot, Nederland van Susanne de Zwart - WaarBenJij.nu Laatste uurtjes Nederland... - Reisverslag uit Budel-Schoot, Nederland van Susanne de Zwart - WaarBenJij.nu

Laatste uurtjes Nederland...

Door: suusisinindia

Blijf op de hoogte en volg Susanne

19 December 2011 | Nederland, Budel-Schoot

Heey allemaal,

Nog even een laatste berichtje voordat ik het Hollandse leven ver achter me laat. Momenteel ligt mijn hele tweepersoonsbed vol met spullen die mee moeten. De rugzak ligt ernaast. Je voelt de grote uitdaging al aankomen: alles moet dr nog in :S. Uitdaging 1 is dus om dit dekbed van kleren, medicijnen, boeken, papierwerk, enz in de rugzak te laten verdwijnen, uitdaging 2 is de confrontatie met de weegschaal die op minder dan 20 kg uit moet komen.

Morgenvroeg om 1040 is het "ready for take-off" richting Londen. Daar heb ik 2,5 uur de tijd om deze luchthavenmetropool te doorkruisen op zoek naar mijn AirIndia toestel dat me naar Delhi hoort te brengen. (voor de L&R lezers onder ons, ik vlieg met een boeing 777-200 LR JET, al jaloers? :P). In het Indiase vlieg ik nog van Delhi naar Ahmedabad in de provincie Gujarat, de eindbestemming, waar ik om half 8 smorgens plaatselijke tijd aankom. Voor mijn lichaam is het dan inmiddels 3 uur snachts en de dag moet nog beginnen. Mijn hoop is dus gevestigd op een taxichauffeur die me naar mijn hotel kan brengen waar ik mijn jetlag te boven kan komen.

Voor nu ga ik nog even verder met inpakken en ga ik uitkijken naar een lekker bord pasta vanavond (MET gehakt, aangezien ik 6 maanden als vegetarier door het leven zal gaan vanwege het respect dat de mensen in Gujarat hebben voor Gandhi, die ook geen vlees wenste te eten).
De afgelopen dagen heb ik bij menig afscheid al een brok in mijn keel moeten overmeesteren, maar daar staat tegenover dat alle geluksbedeltjes en -hangertjes die ik heb gekregen van de mensen die de oorzaak waren van deze brokken, er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat ik een geweldige tijd ga hebben.

Het volgende reisverhaal komt uit India (anders is er iets mis gegaan :P) en zal waarschijnlijk eindigen op "Namasté", maar deze blog sluit ik nog even af met een dikke brabantse

HOUDOE! ;)


  • 19 December 2011 - 16:06

    Loes:

    Hey Susanne,

    Zoooo slecht.... Vrijdag na de geweldige Budelse kroegentocht wilde ik afscheid van je nemen: 'Ik zie je hopelijk zondag nog!', was je antwoord. Oh ja, dat was ik even vergeten. En wat denk je? Gisteren was ik met andere dingen bezig....

    Maar hierbij alsnog (onpersoonlijk, maar wel gemeend): Succes met afscheid nemen, daarna een goeie reis en vooral heel veel plezier in India! Ik ga je zeker volgen.

  • 19 December 2011 - 16:28

    Susanne:

    Heey Loes,
    Maakt helemaal niet uit joh :P
    Je succes- en goedereiswens is welgemeend ontvangen!

  • 19 December 2011 - 17:16

    Hans,Carla,Roy,Tom:

    Hoi Susanne,

    Heel veel succes op je trip in India.
    We blijven zo mooi op de hoogte van je reis en je belevenissen.

    Groetjes en tot gauw (grapje).

  • 19 December 2011 - 18:14

    Daniëlle:

    Hee Susanne,
    Heb de automatische berichtenontvanger al aangezet haha.
    Nog een nachtje in het brabantse en dan het avontuur tegemoet! Je gaat vast en zeker een geweldige tijd hebben! Geniet ervan en hopelijk kunnen wij via deze site regelmatig meegenieten van je avonturen.

  • 19 December 2011 - 18:34

    Lavita:

    Geniet van je (voorlopig) laatste nachtje in ons o zo wonderschone schoterland! Zeg tot ziens tegen het gezellige Brabantse accent, de stamppot, hagelslag, verkeer dat meer regels heeft dan 'wie het hardste toetert', stroopwafels, drop (maar dat zul jij wel niet missen), de bleke gezichtjes, koeien die in de wei staan ipv op de weg.. en al die andere mooie dingen! Maar zeg vooral ook dag tegen de regenbuien en de kou (ik word een beetje jaloers nu)!
    Een hele goede reis morgen! Kijk uit dat je je rug niet breekt met al die bagage!
    Uiteraard ga ik alle verhalen volgen, maar vergeet ook de foto's niet, want daar ben ik ook ontzettend benieuwd naar! Vooral als je nog leuke dubbelgangers van mij tegenkomt ofzo! ;) En het allerbelangrijkste: Vergeet vooral niet te genieten, want zoiets maak je maar één keer mee!
    Tot over een aantal maandjes (klinkt een stuk minder dan een half jaar)!
    X

  • 19 December 2011 - 18:46

    Ome Jan En Tante Tru:

    Heel veel plezier en een goede reis toegewenst ook namens Ome Jan, we houden wel contact via de mail. Het is wel spanend zo lang en zo ver. Je ouders en Ruud en Ingrid zullen ook wel blij zijn als je straks weer terug bend op Nederlandse bodem en misschien ben je dan wel tante geworden (bij Marian en Marcel) nou een fijne reis en de groetjes van de hele bubs.

  • 19 December 2011 - 19:27

    Karlijn :

    Hee Susanne,
    Ik wens je een hele goede reis toe en natuurlijk een ontzettend leuke tijd daar in India, ook namens pap mam en Jesper! We zien je over een aantal maandjes weer, en wie weet kom je nog een leuke backpacker tegen^^.
    Ik ben benieuwd naar al je reisverslagen en foto's.
    Dikke kus, X

  • 19 December 2011 - 20:24

    Tante Marion:

    Hoi Susanne,

    Je bent nog enkele uren in ons koud kikkerlandje en dan begint voor jou de
    grote reis naar het warme India.

    We wensen je een voorspoedige vlucht, en blijven je via de reisverslagen volgen.
    Heel veel lieve groetjes en een dikke x van Ome Jan en mij. HOUDOE


  • 19 December 2011 - 20:36

    Piet En Miek Daniels:

    Lieve Susanne
    Hoogstwaarschijnlijk lig je nu op een oor na alle inspanningen om je bagage erin te proppen, maar als je dit toch nog gaat lezen willen wij je een een
    hele goede reis wensen, zonder al teveel strubbelingen.En als je eenmaal in India bent aangekomen gooi dan al je vrouwelijke charmes in de strijd dat die taxi-chauffeur je bij het juiste hotel afzet.Zorg goed voor jezelf en wij houden alles in de gaten wat je doet en kijken uit naar je reisverslagen.Maak er een mooie tijd van daar in dat verre India, geniet ervan.
    Dikke kus xx oom Piet en tante Miek

  • 19 December 2011 - 22:08

    Sylvia:

    Hoi Susanne,

    Heel veel plezier de komende tijd.. Ik ben benieuwd naar al je mooie verhalen en foto's..
    Goede reis en tot snel een berichtje op je site..

    Groetje Sylvia

  • 20 December 2011 - 11:09

    Loes:

    Susanne,

    Gelukkig dat mijn wensen zijn overgekomen! Jij zit inmiddels in het vliegtuig op weg naar een geweldig half jaar! We zullen regelmatig een liedje voor je zingen, zodat je ons niet vergeet!

    Tot over een half jaar (of zoals Lavita zegt: over een paar maandjes).

    Groetjes Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Ik ga weer terug! Ditmaal niet als student, maar als "project manager", ahum. Voor (om te beginnen) verruil ik Delft weer 6 maanden voor Ahmedabad om daar te gaan werken in een architecten/databureau. Aangezien het me de vorige keer goed bevallen was mijn belevingen op deze manier met jullie te delen, ga ik in Part II een nieuwe poging wagen!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 24237

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

Incredible India Part II

20 December 2011 - 20 Juni 2012

Incredible India

Landen bezocht: