Nieuw Leven - Reisverslag uit Delft, Nederland van Susanne de Zwart - WaarBenJij.nu Nieuw Leven - Reisverslag uit Delft, Nederland van Susanne de Zwart - WaarBenJij.nu

Nieuw Leven

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 September 2014 | Nederland, Delft

Ik haal diep adem en blaas in één keer al het stof van suusisinindia.waarbenjij.nu. Ik haal nog een keer adem en blaas dit webadres Nieuw Leven in. Inderdaad, ik ga weer terug. Daarmee blaas ik niet alleen deze blog nieuw leven in, maar begin ik zelf ook aan een nieuw stuk van mijn leven. Na een heel leven van school naar school, nu naar een Baan, en dan ook nog in een nieuwe omgeving. Niet geheel onbekend natuurlijk, maar ik moet toegeven dat ik het evengoed spannend vind…

Voor iedereen die denkt “Wat heb ik gemist?!” zal ik trouwens even een korte uitleg geven. Afgelopen juli ben ik afgestudeerd aan de tu delft als architect. Tijdens mijn afstuderen was ik echter al gaan zoeken naar eventuele baantjes die me terug zouden kunnen brengen naar India, want sinds ik in 2012 terugkwam van mijn 6 maanden “emigratie” heb ik altijd gezegd “Ik ga terug”. En met die vastberadenheid ging ik op zoek en vond ik een Nederlands architectenbureau met een dochtervestiging in Ahmedabad, de stad waar ik destijds gewoond heb, en heel toevallig waren zij op zoek naar een Nederlander die ze naar Ahmedabad konden sturen. Ondanks mijn tijd in India sta ik toch rationeel in het leven, maar deze enorme mate van toevalligheid laat ook mij een beetje geloven in dingen als “het heeft zo moeten zijn”.

Dus daar ga ik weer! Wederom voor (om te beginnen) 6 maanden terug naar dat land dat mij sinds mijn terugkomst in Nederland nooit meer los heeft gelaten. Wat er na die 6 maanden gaat gebeuren is nog niet duidelijk, misschien blijf ik in Nederland, misschien ga ik - zodra ik een nieuw visum heb - weer terug. Maar voor nu ga ik me focussen op de reis die op 11 oktober al gaat beginnen… Ben je benieuwd naar het Vervolg met een hoofdletter V dat ik twee jaar geleden in mijn laatste blog aankondigde? Vul dan linksonder je mailadres in en je hoeft niks van mijn Nieuwe Leven te missen ;)

  • 23 September 2014 - 23:54

    Ruud De Zwart:

    Wauw, daar gaat mijn grote zus weer, een nieuw avontuur tegemoet.
    Ik ben natuurlijk hartstikke trots, want ja, wie kan er nu zeggen: Mijn zus woont en werkt in India.
    Een uitdaging wordt het zeker, om al die Indiase mannen naar jou te laten luisteren, maar als iemand het kan...
    Hou iedereen die deze blog gaat volgen maar goed op de hoogte, want ik denk dat ik niet de enige ben die reuze benieuwd is naar je avonturen en ervaringen.

    Natuurlijk zie ik je nog voordat je gaat, maar bij deze alvast heel veel succes en vooral heel veel plezier met dit nieuwe hoofdstuk van je leven ;)

    Je broer(tje)

  • 24 September 2014 - 08:37

    Aditya Jain:

    Welcome back... the city certainly is going to bring many new adventures. things have changed a lot in the gap... people you knew are not here.. making new ones is always good.. :) .. and now come here as a professional not as a student.. but of course i am here.. ;) ... and i am sure we will have lot many new adventures to add to our list :) ..

  • 24 September 2014 - 08:53

    Ingrid Lamers:

    Hee Susanne,

    Wat fantastisch dat je deze kans hebt gekregen!
    Ik ben het helemaal met je eens, het heeft zo moeten zijn.
    Heel veel succes en vooral veel plezier in India.
    Je hebt al bewezen dat je het kunt.

    Ingrid

  • 24 September 2014 - 10:21

    Mirjam:

    Mweeeh, Susanne! wat moet de comcie nu zonder jou? :P.
    Nee, Wauw, wat een stap! Je zegt het inderdaad al zo lang en 'alles heeft een reden' lijkt te kloppen idd! Heel veel succes en plezier!

    xxx

  • 24 September 2014 - 14:43

    Monique Luijten:

    Wauw, het is je dus gewoon gelukt! Super Susanne! Van harte gefeliciteerd met je baan en heel veel plezier in deze nieuwe uitdaging waarop je zat te wachten en die blijkbaar ook op jou heeft gewacht. Succes meid!

  • 24 September 2014 - 17:35

    Helen:

    Wat?! Je gaat het echt doen! Wat supetspannend!! Snel weer ff bijprate, ik moet nog ff UB'en voor p4! Daarna, ok?! Xx

  • 24 September 2014 - 17:44

    Pap En Mam:

    Ja,ja daar gaat onze dochter weer. We hebben het altijd wel gedacht en het is toch een stiekeme droom die nu uit komt. We gaan je natuurlijk weer volgen en zijn weer vooral benieuwd naar je mooie verhalen.
    Hopelijk vergaat het je nu als werknemer net zo voorspoedig als in je studententijd.
    Wij hebben er goede hoop op.
    Xxx

  • 24 September 2014 - 21:57

    Hans, Carla, Roy En Tom:

    Hoi Susanne
    Van harte gefeliciteert met je nieuwe baan en laat ze in India maar een poepje ruiken.
    Wel kort dag dat je gaat, maar veel succes en we lezen wel hoe het met je gaat.
    Groetjes, Hans, Carla, Roy en Tom

  • 25 September 2014 - 12:00

    Paoteke:

    Hey Susanne
    Unne dikke proficiat met je droombaan. We blijven natuurlijk graag op de hoogte hoe het je vergaat daar in het verre India en wensen je heel veel succes. Groetjes de Cossemossen.

  • 25 September 2014 - 20:53

    Ome Jan En Tante Truus:

    Hoi Susanne namens ome Jan en tante Truus van harte proficiat met je nieuwe baan en heel veel succes toegewenst. Heel veel groetjes van ons.

  • 26 September 2014 - 17:56

    Karin Smorenburg:

    Suus, superleuk! Heel veel succes en geluk in je nieuwe avontuur en ik vind het heel dapper dat je dit gaat doen :) Komt graag een keer langs.
    Liefs,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Ik ga weer terug! Ditmaal niet als student, maar als "project manager", ahum. Voor (om te beginnen) verruil ik Delft weer 6 maanden voor Ahmedabad om daar te gaan werken in een architecten/databureau. Aangezien het me de vorige keer goed bevallen was mijn belevingen op deze manier met jullie te delen, ga ik in Part II een nieuwe poging wagen!

Actief sinds 30 Nov. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 14 Maart 2015

Incredible India Part II

20 December 2011 - 20 Juni 2012

Incredible India

Landen bezocht: